Samochody gaźnikowe

Posted: 7 grudnia 2019 in pisanie prac magisterskich, licencjackich, zaliczeniowych
Tagi:

LPG w stanie płynnym pochodzący ze zbiornika przy pomocy układu rur wysokociśnieniowych i po przejściu przez elektrozawór LPG osiąga reduktor typu pneumatycznego. Tutaj, dzięki wodzie pochodzącej z układu chłodzenia, LPG przechodzi w stan gazowy o ciśnieniu atmosferycznym i jest gotów do tego aby był zmieszany z powietrzem. Naturalnie elektrozawór benzynowy zadziałał blokując przepływ paliwa oryginalnego. W tym momencie bardzo ważny staje się mieszacz. Od tego urządzenia, które może być wytwarzane w różnych wersjach, zależy wyprodukowanie odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej. Mieszacz do pojazdów gaźnikowych może być wytworzony używając Venturi gaźnika lub tworząc na nim Venturi niezależny.

Do pierwszej rodziny należą więc:

– system mieszalny (dysza lub sprzęgło), który zawarty jest w pierwszej rurze wstawionej przez wykonany otwór w gaźniku,

– system widełkowy (widełkowa), który zawarty jest w jednej lub dwóch rurach włączonych do gaźnika bez wykonania otworów

– system centratorów

Do drugiej rodziny należą:

– mieszacze „klasyczne”, które zainstalowane są na szczyjce Venturi a których umiejscowienie jest różne w zależności od pojazdu

– mieszacze płaskie, które instalowane są nad korpusem (trzonem) motylkowym pod obudową filtru powietrza.

System mieszalny

Rozwiązanie to, jeżeli jest dobrze wykonane przynosi znakomite wyniki.

Nie jest jednak możliwe do zastosowania we wszystkich rodzajach gaźników.

Poza tym wykonanie wymaga czasu i doświadczenia. Wybór położenia dla wykonania otworu narzuca konieczność usytuowania sprzęgła tak jak na rys. 22.

Wejście gazu musi być wykonane w taki sposób aby prowadnica wyższa sprzęgła była nieco niżej (2-3 mm) od odcinka ściśniętego rury Venturi, w pozycji pokrywającej się zasadniczo z końcówką centralną gaźnika.

Ustawiwszy właściwą pozycję należy następnie zwrócić baczną uwagę na uniknięcie przecięcia przepływu benzyny w fazie wykonywania otworu. Sprzęgło ścięte do 45° musi być przykręcone do gaźnika w taki sposób, aby środek był o kilka mm odległy od gaźnika. Następnie należy zabezpieczyć szczelność sprzęgła przy pomocy produktów chemicznych i nakrętką.

 

System widełkowy.

Rozwiązanie to jest z całą pewnością bardziej proste niż poprzednie.

Jedyną czynnością do zaadoptowania będzie lekkie przeprofilowanie skrzydełek startera, które w przeciwnym wypadku nie będą funkcjonować. Także w tym wypadku należy zwrócić uwagę na to, że widełki muszą dojść 2-3 mm niżej od odcinka ściśniętego rury Venturi. Rury miksera gazu nie mogą przechodzić przez filtr powietrza a wyłącznie przez jego obudowę (zazwyczaj plastikową).

System centratorów

Mieszacz centratorowy opiera się na podstawie systemu widełkowego. Jest zazwyczaj mniej ekonomiczny, ponieważ jest montowany w celu zaspokojenia specyficznych wymagań pojazdu. W tym przypadku istnieje możliwość uniknięcia przeprofilowania skrzydełek startera.

Mieszacze klasyczne

Są następnym dobrym rozwiązaniem, ponieważ pozwalają na szybki montaż. Zazwyczaj są instalowane na tulei powietrznej. Mieszacze klasyczne mogą być zarówno typu ze sprzęgłem jak również typu uzupełniającego w zależności od cech charakterystycznych pojazdu samochodowego.

Mieszacze płaskie.

Są instalowane na korpusie motylkowym. W przeważającej liczbie przypadków niezbędne jest podniesienie obudowy filtru powietrza i umocowanie mieszacza na korpusie motylkowym śrubami dołączanymi do mieszacza. Te mieszacze, mimo że zajmują niewiele miejsca, zapewniają dobre funkcjonowanie i dużą szybkość montażu.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.